Matteüs 5:44

Matteüs 5:44

Maar ik zeg tegen jullie: Houd van je vijanden en bid voor de mensen door wie jullie slecht behandeld worden.

Gods rijkste zegeningen voor u toegewenst vandaag. Een van de moeilijkste taken die God ons heeft gegeven. Voor de 1 gaat het wat makkelijker af dan voor de ander. Wanneer u zich in een situatie bevind waarbij u merkt dat u moeite heeft om geduldig in de liefde te blijven (doordat bijvoorbeeld uw emoties overheersen), stel uzelf dan altijd de vraag: Wat zou Jezus doen? Op het moment dat Jezus de Vaders wil ging volbrengen, door aan het kruis te sterven, werd Hij constant uitgedaagd. Toen Hij werd bespot sprak Hij geen Woord, en wanneer ze Hem vroegen of Hij de koning was bevestigde Hij de waarheid. Maar de kracht wat Hij had gekregen heeft Hij ontvangen door gebed die Hij deed voor de kruisiging.

Laten wij daarom God altijd vragen om ons (uzelf en uw mede broeder/zuster) te blijven beschermen tegen verleidingen en uitdagingen van de vijand. Dat Zijn Geest van Liefde ons in elke situatie zal begeleiden met kracht en in het kiezen van de juiste handelswijze, zodat wij Zijn wil kunnen uitvoeren, namelijk onze vijanden liefhebben. Dat God Zijn licht door u heen zal schijnen om al het duisternis te verlichten, in Jezus naam. Amen.

Het Woord van Gister:

https://www.glory2god.faith/prediker-59/

1 gedachte op “Matteüs 5:44”

  1. Pingback: Christelijke Kledin ⋆ Glory to God ⋆ Kolossenzen 3 Gebed

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *